Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji
fot. M. SzymajdaETR1000 we Włoszech. Identyczne jeżdżą we Francji
Jeszcze w 2024 roku Włosi zamierzają zwiększyć liczbę swoich pociągów operujących na zasadach komercyjnych po francuskich torach. Co ciekawe – dużym powodzeniem cieszy się oferta biznesowa.

Włoski operator Trenitalia France zamierza w niedługim czasie starać się o otwarty dostęp na kolejnych francuskich liniach dużych prędkości. Mówi się o połączeniach z Paryża do Marsylii, włoskiej Genui (jako przedłużenie linii do Mediolanu) lub nawet do Madrytu (gdzie też działa jako operator komercyjny pod marką Iryo, także operując pojazdami Freaciarossa). Niemal pewne jest to, że wzmocni istniejącą już relację z Paryża do Lyonu.

Co ciekawe francuski oddział włoskich kolei zastanawia się nad możliwości przyciągnięcia większego ruchu w klasie biznes. Między Paryżem a Lyonem, w obsługiwanych przez spółkę pięciu parach pociągów, pasażerowie biznesowi stanowią bowiem aż 44% podróżnych (kursuje tu od kwietnia 2022). Dlatego operator zamierza zwiększyć liczbę miejsc w klasie biznes w swoich pięciu ETR1000 i kolejnych czterech, które zaczną kursować we Francji w roku 2024. Już w lipcu Trenitalia chce kursować między Paryżem a Lyonem częściej i stać się beneficjentem odbywających się w tym roku we Francji Igrzysk Olimpijskich.

Tymczasem wciąż zawieszone są kursy szybkich pociągów (nie tylko włoskich) na trasie Lyon – Mediolan. Jest tak z powodu osunięcia się ziemi w dolinie Maurienne w Sabaudii, gdzie 15 tysięcy metrów sześciennych skały i ziemi zablokowały linię między stacjami Chambéry i Modane. Z tego powodu Włosi przenieśli serwis swoich ETR1000 z Mediolanu pod Paryż, gdzie wykonują obsługę codzienną w… zakładach swojego konkurenta – SNCF. Francuski zarządca infrastruktury ocenił, że uprzątnięcie osuwiska i naprawa linii może potrwać aż do listopada 2024.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Tabor i technika

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Michał Szymajda 07 kwietnia 2024

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Zobacz również:

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Tabor i technika

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Michał Szymajda 07 kwietnia 2024

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5